Gmina miasto Pruszków nieustannie zachęca mieszkańców do dbania o powietrze, którym oddychają. Dlatego też zleciła Działowi Edukacji Ekologicznej firmy Abrys stworzenie trzech wyjątkowych publikacji, edukujących i motywujących do walki z niską emisją.

Z uwagi na fakt, że aby dotrzeć do różnych grup odbiorców, należy wykorzystać zróżnicowane narzędzia, dla najmłodszych pruszkowian przygotowano bajkę „Żbik Pruszek i dzielny maluszek”, młodzieży zaproponowano komiks „Dobry Klimat dla Pruszkowa”, a z myślą głównie o dorosłych opracowano broszurę informacyjną „Pruszków walczy o czyste powietrze”.

W pięknie ilustrowanej bajce opisano przygody żbika, który, zaniepokojony zanieczyszczeniem powietrza w mieście, zdecydował się wyskoczyć z herbu Pruszkowa, aby wraz z chłopcem o imieniu Krzyś rozprawić się ze spalaniem odpadów i kiepskiego węgla w domowych piecach. W tym celu bohaterowie odwiedzają mieszkańców kamienicy i uświadamiają im, jak ogrzewać mieszkania i nie szkodzić środowisku.

Komiks „Dobry Klimat dla Pruszkowa” opowiada o dokonaniach profesora Klimata, który na co dzień monitoruje stan powietrza w Pruszkowie, a pewnego dnia spotyka Bartka wraz z koleżanką. Dzieci w trakcie spaceru z psem napotykają chmurę trującego dymu. Profesor Klimat wyjaśnia, że to niska emisja spowodowana przez rodzinę Smogowskich, którzy nie zważają na to, czym palą w piecu, a w dodatku są tak sprytni, że trudno ich przyłapać na gorącym uczynku. Bohaterowie postanawiają więc połączyć siły, aby powstrzymać Smogowskich przed dalszym zanieczyszczaniem powietrza.

  

Z kolei broszura „Pruszków walczy o czyste powietrze” zawiera zbiór najważniejszych informacji na temat źródeł, skutków oraz sposobów zwalczania niskiej emisji. Dzięki temu publikacja stanowi kompendium podręcznej wiedzy, przedstawionej w bardzo przystępny sposób, oparty na wykorzystaniu oddziałujących na wyobraźnię infografik, popartych skondensowaną treścią. W broszurze nie zabrakło też wskazówek dotyczących monitorowania jakości powietrza w Pruszkowie czy możliwości zdobycia dofinasowania na zmianę systemu grzewczego lub na termomodernizację budynku.

Podejmowane przez miasto Pruszków działania dowodzą, że kampanie edukacyjne nie muszą być powtarzalne i nudne, a zwiększanie świadomości ekologicznej pruszkowian należy prowadzić z myślą o mieszkańcach w każdym wieku, gdyż tylko takie podejście zagwarantuje sukces w postaci czystszego powietrza.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię