Każda Puszka Cenna to nazwa prowadzonej w Polsce, lecz będącej odpowiednikiem zapoczątkowanej w Wielkiej Brytanii w 2009 r. inicjatywy Every Can Counts. Ideą przedsięwzięcia jest dotarcie do konsumentów napojów z przekazem, iż każdą puszkę aluminiową można poddać recyklingowi. Należy tylko wziąć odpowiedzialność za swoje produkty i segregować odpady. W naszym kraju akcję prowadzi Fundacja RECAL.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GlobalWebIndex, aż 64% konsumentów uważa, że ekologiczne opakowanie nadaje się do recyklingu. Doskonałym tego przykładem są aluminiowe puszki, można przetwarzać w nieskończoność, oszczędzając przy tym energię i surowce. Jednak kluczem do sukcesu jest wsparta edukacją selektywna zbiórka tych opakowań, do której konsumentów przekonują również artyści.

Mobilizować i uświadamiać

Bartłomiej Wojdyło, Członek Zarządu Fundacji RECAL, a zarazem osoba odpowiedzialna za projekt Każda Puszka Cenna, przekonuje, iż: – Ta inicjatywa inspiruje ludzi do recyklingu. Fakt, że zbiórka w całej Europie stale rośnie, jest z pewnością optymistyczny, ale nasz cel to zapewnienie dosłownie każdej puszce szansy na drugie życie. Dlatego też aktywnie współpracujemy z organizatorami festiwali oraz imprez masowych, markami napojów czy klubami sportowymi, aby urzeczywistnić to założenie.

Wskutek obostrzeń wynikających z pandemii COVID-19 wiele wydarzeń sportowych i kulturalno-rozrywkowych odwołano lub przeniesiono do internetu. Niemniej organizatorzy festiwali, widowisk sportowych czy sami muzycy wraz z Fundacją RECAL nie przestają edukować i mobilizować konsumentów do prowadzenia selektywnej zbiórki, zwłaszcza aluminiowych puszek.

Wsparcie ze strony artystów

Nowe podejście bazuje na trzech elementach, wykorzystywanych przez inicjatorów imprez przeniesionych w tym roku do social mediów. Pierwszy to pewnego rodzaju pamiętnik poświęcony wspólnie przeprowadzonym działaniom. Drugi element stanowią filmy edukacyjne nakręcone w scenerii festiwalowego miasteczka. Natomiast trzecią i najistotniejszą atrakcją są specjalnie przygotowane filtry AR, przypominające, jak postępować z zużytymi puszkami. Filtry opracowano we współpracy z gwiazdami festiwali, takimi jak zespoły: Enej, Brathanki, Łąki Łan, Oberschlesien oraz Łydka Grubasa.

Na przykład Łąki Łan o przygotowanym filtrze AR wypowiada się w niepowtarzalnym stylu: „Tanecznym krokiem, wśród leśnej dróżki, gdzie bzyczą muszki, zużyte puszki chwyć w swe opuszki i gnieć na okruszki!!! W Twych łapkach ta apka przypomni Ci, byś nie był gapka i wyzwoli ruchy gniotące puchy. Kochani! Miejmy puchy z bani”. Filtry AR oraz pozostałe materiały dostępne są na kanałach instagram i facebook programu każda puszka cenna.

O Fundacji RECAL

Fundacja na rzecz odzysku opakowań aluminiowych RECAL powstała z inicjatywy producentów puszek do napojów oraz producentów aluminium. Od 1995 roku inicjuje działania mające na celu wzrost poziomu odzysku opakowań aluminiowych. Wieloletnia współpraca z jednostkami samorządowymi, oświatowymi, organizacjami odzysku opakowań, organizatorami wydarzeń i innymi partnerami zaowocowała zapewnieniem wsparcia dla gospodarki o obiegu zamkniętym.

Więcej informacji na stronie www.recal.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię