Już po raz siódmy na Kampusie w Rybniku odbył się Festiwal Nauki.Dzieci były uczestnikami pokazów i widowiskowych eksperymentów, a przy okazji odwiedzały też stoiska prezentujących sprzęt i możliwości policji, służb medycznych oraz dbających o czystość w mieście. Nie zabrakło też akcentów ekologicznych, o co zadbał Dział Edukacji Ekologicznej firmy Abrys.

Wydarzenie odbyło się 28 maja br. w rybnickim Kampusie, przy ul. Rudzkiej 13. Na zaproszenie Urzędu Miasta w  Rybniku, firma Abrys przygotowała stoisko z warsztatami, dzięki którym dzieci ze szkół i przedszkoli mogli dać upust swojej kreatywności i postępować zgodnie z ideą upcyklingu, a więc tworzyć wartościowe przedmioty z odpadów.

Upcykling jak malowany

Wielkim powodzeniem cieszyło się stanowisko malowania bawełnianych toreb. Najmłodsi wykazywali się niezwykłą inwencją, a barwne efekty ich działań to doskonałe przykłady wczesnej sztuki użytkowej, bo któż nie chciałby dumnie nosić torby z wykonanym przez siebie obrazem?
Przy kolejnym stole warsztatowym zespół Działu Edukacji Ekologicznej uczył chętnych, jak z niepotrzebnej, pozbawionej pary skarpetki wykonać oryginalne… etui do telefonu. Innymi przykładami upcyklingu były magnesy na lodówkę ze zdobionych pokrywek od słoików, a także ekoorganizery na przybory biurowe, tworzone z metalowych puszek. Warsztaty zapewniły najmłodszym nie tylko znakomitą zabawę, pozwoliły na zdobycie nagród w postaci gier karcianych, ale uświadamiały im, że w odpadach tkwi ogromny potencjał. Przecież w domu każdego z nas znajdą się śmieci, będące surowcami, które możemy samodzielnie wykorzystać, tworząc coś naprawdę przydatnego, a zarazem ładnego.

Recyklingowa zabawa ruchowa

Innym rodzajem aktywności, którą zapewnił dzieciom Dział Edukacji Ekologicznej firmy Abrys, była ruchowa zabawa z okrągłą, kilkumetrową chustą w kolorach poszczególnych frakcji odpadów. Zadaniem uczestników gry było takie operowanie chustą, aby tocząca się po niej piłka, symbolizująca określony odpad, wpadła do dziury na polu chusty w odpowiednim kolorze. Dzieci musiały zatem wykazać się nie tylko doskonałą współpracą, ale i wiedzą na temat segregacji odpadów. Bo cóż z tego, że drużynie udało się wtoczyć piłkę do otworu na żółtym polu, skoro piłka symbolizowała kartkę papieru i powinna trafić na pole w kolorze niebieskim? Jednak ta wymagająca skupienia i wiedzy zabawa opłaciła się najlepszym. Zespoły, które trzy razy z rzędu dobrze posegregowały odpad, w nagrodę otrzymywały gry.

 GALERIA

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię