DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to ogólnopolska kampania edukacyjna prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy. Od dwunastu lat, 11 maja Organizacja edukuje i zwraca uwagę Polaków na potrzebę segregacji odpadów.

Jak wskazuje Raport z badania świadomości ekologicznej mieszkańców Polski pn. Gospodarka Odpadami przeprowadzony na zlecenie Ministerstwa Środowiska w 2017 roku 53,2% ankietowanych zadeklarowało, że regularnie segreguje śmieci, 17,2% robi to sporadycznie, natomiast 26,6% wskazało, że wcale nie segreguje odpadów. Wciąż wielu z mieszkańców nie wie do którego z pojemników powinno się wyrzucić porcelanę, papiery higieniczne oraz kartony po płynnej żywności. Blisko 70% respondentów nie wie gdzie w ich okolicy znajduje się Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Aby zwiększyć  świadomość ekologiczną Polaków, w tym roku w ramach obchodów DNIA BEZ ŚMIECENIA dzieci, młodzież j i dorośli  będą mogli wziąć udział  w prostej grze terenowej. Będzie ona poruszać temat segregacji i recyklingu odpadów oraz świadomych zakupów, a jednocześnie może być ciekawą propozycją spędzenia czasu i przekazania wartościowych treści w mniej standardowy sposób. Grę w kilku wersjach znaleźć można na stronie www.dzienbezsmiecenia.pl . W pierwszej z nich, adresowanej do przedszkolaków, psotny chochlik nabałaganił i schował jedną z maskotek na terenie przedszkola. Zadaniem dzieci jest wykonanie kilku prostych zadań i odnalezienie maskotki. Druga wersja (w trzech wariantach wiekowych) adresowana jest do uczniów szkół podstawowych. Gra polega na przemieszczaniu się klasy między wyznaczonymi stacjami, wykonaniu zadań tam odnalezionych i uzyskaniu w ten sposób elementów układanki z hasłem podsumowującym zmagania. Ostatnia to propozycja gry dla starszej młodzieży i dorosłych. Uczestnicy mają za zadanie dotrzeć w 8 miejsc, wykonać ukryte tam polecenia i w ten sposób uzyskać hasła potrzebne na końcu gry. To ciekawa propozycja, którą można przeprowadzić zarówno wśród pracowników jak i studentów, uczniów szkół ponadpodstawowych czy po prostu w gronie znajomych.

Organizacja Rekopol 11 maja nie drukuje ulotek i plakatów, zamiast tego tworzy kartkę elektroniczną, która informuje o akcji i zachęca do przeczytania informacji na temat segregowania odpadów i ciekawostek. Kartkę rozsyłana do kontrahentów, partnerów, przedsiębiorców, znajomych.

W ramach kampanii Rekopol zachęca także do prowadzenia własnych działań edukacyjnych np. konkursów, warsztatów, pogadanek na temat segregacji odpadów, dołączenia na Facebooku oraz korzystania z ciekawych infografik, filmików i innych materiałów na temat segregacji odpadów znajdujących się na stronie www.dzienbezsmiecenia.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię