Wyprodukowane z najbardziej bogatych materiałów surowych naszej planety ? piasku, sody, jesionu, wapieni ? szkło jest najbardziej czystym i ekologicznym materiałem używanym do pakowania żywności, napojów, a także produktów z sektora farmaceutycznego i kosmetycznego. Jedną z unikalnych zalet szkła jest to, że może być nieskończenie recyklingowane bez żadnej straty – i to właśnie na ten aspekt kładą nacisk realizatorzy kampanii „Weź mnie w obroty”, które właśnie została wzbogacona o nowe elementy

Recykling szkła nie tylko redukuje odpady, ale również zmniejsza potrzebę w materiałach surowych i zużyciu energii dla wyprodukowania nowych opakowań szklanych.  Recyklingowane szkło, znane jako stłuczka, ma niższy punkt topnienia,  niż materiały surowcowe, co oznacza, że więcej szkła może się stopić z identycznym wydatkiem energii, emisje się redukują, a żywotność piecy szklarskich przedłuża się.

Szkło jest jedynym materiałem, który może się odtwarzać w ?pętli zamkniętej?. To znaczy, że opakowania szklane są ciągle odtwarzane, z wyrzucanych, zużytych butelek i słoji, wytwarzane są nowe, nie powodując powstawania odpadu.

I to właśnie szklana butelka zwrotna jest leit motivem kampanii ?Weź mnie w obroty?.  Do tej pory fani butelek zwrotnych mogli i nadal biorą udział w EKOgrze polegającej na wirtualnym zbieraniu butelek na FB dedykowanym kampanii społecznej. Teraz mają możliwość również rozwiązać quiz, stworzyć komiks i wykazać się kreatywnością w zabawie ?Wymyślaj słowa?.

?Dokończ Komiks? to nowa zabawa polegająca na wymyśleniu zakończenia komiksu Marty Zabłockiej. Co dwa tygodnie na stronie internetowej kampanii pojawia się komiks o butelce zwrotnej, zawierający lukę tekstową. Zadaniem uczestników jest dokończenie historii w sposób kreatywny, pokazując przy tym ideę zwrotu butelek. Quiz ?Zostań EKObohaterem? sprawdza wiedzę uczestników dotyczącą opakowań, ich historii i ciekawostek.

Co tydzień, na stronie internetowej (http://www.wezmniewobroty.pl) publikowanych jest 5 pytań związanych z kampanią. Trzy osoby, które rozwiążą quiz prawidłowo w jak najkrótszym czasie zostają zwycięzcami edycji.

?Wymyślaj słowa? to kreatywny konkurs na facebookowym profilu kampanii. Tu zainteresowani mają największe pole do popisu. Dwa razy w miesiącu publikowane są zadania, które wymagają kreatywności i uruchomienia wyobraźni. Uczestnicy tworzą wiersze, opisują historie z życia butelki, by zdobyć jak największą ilość polubień.

Zwycięzcy konkursów otrzymują gadżety związane z kampanią – koszulki i kubki z komiksami Marty Zabłockiej.  Upominki te są również przyznawane jako nagroda miesięczna w EKOgrze wirtualnego zbierania butelek do skrzynki na FB, w której do tej pory jedyną nagrodą były EKOtorby.

Kampania ?Weź mnie w obroty? potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polsk. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia. Ambasadorem kampanii jest Piotr Rogucki, aktor i wokalista zespołu Coma.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię