Celem wycieczki tą ścieżką edukacyjną jest obserwacja dawnego kamieniołomu. Można prześledzić tam granicę między dwiema erami: mezozoiczną i kenozoiczną oraz poznać roślinność kserotermiczną. Z punktu widokowego spacerowicze ujrzą mały fragment Małopolskiego Przełomu Wisły.

Nazwa ścieżki Kamieniołom   (Szkoła Podstawowa w Bochotnicy, ul. Zamłynie 1, 24-120 Kazimierz Dolny,  tel. (081) 882-84-64, e-mail:    [email protected] )
Długość ścieżki
Czas przebycia 1 h
Trasa (miasta)  Szkoła podstawowa, ul. Zamłynie 1 – Kamieniołom – Wąwóz – Punkt Widokowy – Głębocznica
Opis (krótki)

Trasa rozpoczyna się przy Szkole podstawowej przy ul. Zamłynie, następnie należy iść wzdłuż zabudowań gospodarskich z lewej strony szkoły. Na rozwidleniu dróg, należy pójść w lewo. Następnie iść prosto, aż dojdzie się do podnóża zbocza naciętego ścianami kamieniołomu im. Pożarskich. Nie należy wchodzić do groty ze względu na niebezpieczeństwo oberwania się bloków skalnych! W jaskiniach hibernują nietoperze.

Pokonujac dalszą trasę, skręcamy w lewo w rozgałęzienie wąwozu, pod gorę. Wąwóz jest zarośnięty przez las, zwany grądem. W lesie można zobaczyć m.in. miodunkę ćmę. koptynika zwyczajnego, zawilca gajowego, szczawika zajęczego czy podbiał pospolity.

Po przejściu przez wąwóz przechodzimy na Wierzchowinę Zbędowicką. Tutaj znajduje się punkt widokowy, z którego roztacza się panorama na Małopolski przełom Wisly oraz na lewą stronę Wisły, leżącą na Równinie Radomskiej. Dalej należy kierować się po głębocznicy – najpierw skręcić w prawo, później kawałek iść prosto i skręcić w lewo na polną ścieżkę.