W dziesiątej edycji badania European Trusted Brands 2010 sprawdzono w jakim stopniu niepokoi respondentów stan środowiska naturalnego ? podaje gazeta.pl. Okazało się, że Polacy w zdecydowanej większości martwią się zanieczyszczeniem naszej planety.
Większość Polaków, bo aż 90% stara się oszczędzać energię. Równie często segregują odpady i unikają produktów, które nie są przyjazne dla środowiska. Jednocześnie chętnie płacą za produkty, które nie stanowią zagrożenia dla środowiska. Respondenci uważnie czytają etykiety, na których jest informacja, czy dane produkty są przyjazne dla środowiska. Na taki sposób dbania o środowisko wskazywali częściej single, a rzadziej osoby posiadające rodzinę i dzieci. 77% ankietowanych wprowadziło istotne zmiany w trybie życia, które pomagają chronić środowisko. Respondenci starają się ograniczać podróże samolotem, częściej też korzystają z transportu zbiorowego i wybierają produkty wytwarzane lokalnie. Gdy Polacy kupują samochód, przy jego wyborze biorą pod uwagę ważny według nich czynnik, jakim jest ekologia.
Polacy coraz powszechniej oszczędzają energię. Głównym jednak powodem jest nie wzgląd na środowisko, lecz prosty rachunek ekonomiczny.
Zadaniem ankietowanych Polaków było również wskazanie marek o najlepszej reputacji pod względem ekologii. W tym roku dyplomami EKO uhonorowane zostały: Osram (marka sprzętu oświetleniowego), LOT (linie lotnicze), McDonald`s (sieć fast food) Toyota (samochód), Amica (urządzenie AGD), PKO BP (bank), PKN Orlen (stacja benzynowa), Vizir (proszek do prania), Cif (środek czyszczący), Tesco (supermarket), Duracell (baterie), Energa (dostawca energii elektrycznej) i Praktiker (sklepy dla majsterkowiczów).
Źródło: Gazeta Wyborcza