3d rendering of a two green batteries

Właściwe postępowanie z odpadami niebezpiecznymi –  zużytymi bateriami i akumulatorami, było przedmiotem  konkursu  ekologicznego Eko Gwiazda, zorganizowanego przez firmę Mercedes-Benz Polska. 

Zużyte baterie i akumulatory to odpad, powstający przede wszystkim w gospodarstwach domowych, ale nie tylko… Wykorzystywane są m.in. w budownictwie, energetyce, transporcie, służbie zdrowia czy też w placówkach oświatowych i kulturalnych. Często trafiają one do strumienia odpadów zmieszanych i są deponowane na składowiskach odpadów. Niestety przez takie działanie  nie tylko składowiska są niepotrzebnie wypełniane, ale także marnowane cenne surowce. Bardzo ważna jest więc edukacja w zakresie racjonalnego postępowania z tą grupą odpadów niebezpiecznych.

Decyzją jurorów zwyciężył film Dawida Kawerskiego z Zespołu Szkół Samochodowych w Lublinie, który  w  filmie pn. ?Mój akumulator? przedstawił, w sposób czytelny i jednocześnie humorystyczny, problem właściwego postępowania z odpadami niebezpiecznymi. W nagrodę zwycięzca wraz  opiekunem spędzi weekend w Stuttgarcie i zwiedzi Muzeum Mercedes-Benz. Drugie miejsce w konkursie zajął film pn. ?Eko szeryf?, autorstwa Karola Bartkiewicza i Mateusza Kluczewskiego z  Zespołu Szkół Samochodowych i Licealnych nr 2 w Warszawie, natomiast trzecie – ?Rok z życia akumulatora?, przygotowany przez Agnieszkę Lewandowską i Jana Kęskę z Zespołu Szkół Samochodowych w Radomiu.

Zdrowa rywalizacja i udział w konkursach są ważnymi elementami rozwoju młodego człowieka. Uważam, że każdy jest w czymś dobry, a rolą nauczyciela jest odkrywanie unikalnych zdolności i motywowanie ucznia do rozwoju. Konkursy poszerzają horyzonty, dają możliwość przeżycia wspaniałej przygody. Co więcej, taka przygoda zakończona sukcesem na pewno daje olbrzymi zastrzyk energii do dalszego twórczego działania. To też świetna promocja dla ucznia i szkoły ? mówi Justyna Ujma, pedagog z Zespołu Szkół Samochodowych w Lublinie. – W przypadku tego konkursu nie bez znaczenia pozostaje fakt, że był organizowany przez globalną markę będącą synonimem doskonałości i nowoczesności. Również tematyka prac konkursowych, dotycząca jakże aktualnych spraw związanych z ochroną środowiska, była dodatkowym bodźcem do wzięcia w nim udziału. Dawida nie trzeba było długo namawiać, gdyż główną nagrodą była możliwość wizyty w samym centrum ?świata? Mercedesa. Głęboko wierzyłam w jego sukces i jestem z niego bardzo dumna ? podkreśla opiekunka tegorocznego zwycięzcy.

Mercedes-Benz Polska już od pięciu lat realizuje program edukacji ekologicznej. Do tej pory obejmował on uczniów z klas pod patronatem firmy, ale w 2017 r. do udziału zaproszono także młodzież ze szkół zawodowych i techników samochodowych, nieobjętych patronatem koncernu. – Biorąc pod uwagę liczbę nadesłanych zgłoszeń, nasz projekt zyskał po raz kolejny duże uznanie, zarówno wśród pedagogów, jak i uczniów –  mówi dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska.

Fot. Depositphotos

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię