Praktycznie każdy Polak widział lub słyszał hasło kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska ?Nie zaśmiecaj swojego sumienia?. Największa dotychczas polska akcja poświęcona postępowaniu ze śmieciami minęła półmetek.

Reklamy telewizyjne i radiowe z udziałem sympatycznego księdza od początku roku przekonują do tego, by segregować śmieci, nie wywozić ich do lasu i nie palić w domowych piecach. Przecież to grzech ekologiczny!

Wstępne wyniki zasięgu kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” pokazują, że z jej przekazem zetknęło się już ok. 38 mln Polaków, co oznacza, że udało się dotrzeć do wszystkich statystycznych Kowalskich.

Każdy Polak zna już hasło „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” – osiągnęliśmy zatem pierwszy cel naszej kampanii, którym było dotarcie do jak największej ilości osób. Odpady to teraz największy problem ekologiczny. Żeby coś naprawdę zmieniło się Polsce na lepsze musimy, oprócz zmiany prawa, pokazywać dlaczego warto zmienić swoją postawę wobec śmieci. Śmieci palone w przydomowych piecach trują, a porzucane nielegalnie w lesie skażają ziemię i wodę, a przez to nas. Dzięki segregacji mamy szansę wielokrotnie wykorzystywać surowce. Mam nadzieję, że kampania pomaga nam to uświadomić i zmienić nasze złe nawyki – podkreśla minister środowiska Andrzej Kraszewski.

Dotychczas w ramach kampanii od marca br. radio i telewizja emitowały trzy spoty  – „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”.  Reklamy zobaczyli także uczestnicy tegorocznego Przystanku Woodstock.

Dla dzieci i młodzieży zorganizowano konkursy: Twórczość z kosza i Wesołe śmieci. Pierwszy polegał na nagraniu przez gimnazjalistów, filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu który byłby związanego z tematyką segregowania odpadów. Z kolei  „Wesołe śmieci” były maskotkami-rzeźbami wykonanymi przez dzieci ze szkół podstawowych w całości  z odpadów. Łącznie na konkursy zgłoszono ponad 5000 prac. Zwycięskie prace można zobaczyć tutaj.

Częścią kampanii był także specjalnie zorganizowany dla mediów konkurs na najlepsze materiały dziennikarskie poruszające problem odpadów – szczegóły.

Wszystkich, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.

Działania w ramach kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” zakończą się w grudniu 2010 roku.

Źródło: Ministerstwo Środowiska

 

Częścią kampanii był katechizm ekologiczny. / Fot. Ministerstwo Środowiska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię