Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców? to akcja promocji polskich warzyw i owoców. Jest ona częścią kampanii bezpiecznewarzywa.pl. W ramach akcji odbywać się będą inicjatywy promujące polskie warzywa i owoce w kilku miastach w Polsce.
W 2010 r. statystyczny Polak spożył średnio niewiele ponad 41 kg owoców i ich przetworów – o 8 kg mniej niż w roku 2002. Nie lepiej przedstawia się konsumpcja warzyw i ich przetworów. W zeszłym roku jedna osoba spożyła ich ok. 59 kg, podczas gdy w 2002 r. – ponad 64 kg. Na stronie bezpiecznewarzywa.pl można znaleźć informacje na temat bezpieczeństwa i jakości handlowej warzyw i owoców, zasady dotyczące spożywania świeżych produktów, aktualne informacje dotyczące bezpieczeństwa i jakości warzyw i owoców.
Częścią kampanii BezpieczneWarzywa.pl jest akcja promocyjna „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Kampanię zainaugurował happening w Warszawie przed budynkiem Centralnej Biblioteki Rolniczej. W trakcie wydarzenia wypuszczonych zostało tysiąc czerwonych balonów symbolizujących pomidory – znak rozpoznawczy kampanii.
Kolejne happeningi promujące polskie warzywa i owoce odbędą się podczas imprez plenerowych Lata z Radiem w:
- Krynicy Zdrój – 30 lipca
- Gnieźnie – 6 sierpnia
- Mielnie – 13 sierpnia
- Szczytnie – 27 sierpnia
- Koninie – 3 września
- Spale – 25 września, podczas Dożynek Prezydenckich.
Źródło: www.bezpiecznewarzywa.pl