Nadmiar nie służy ani urodzie, ani przyrodzie. Na tej analogii bazują pomysłodawcy amerykańskiej kampanii promującej oszczędność wody.
Utrzymane w pomarańczowej kolorystyce billboardy kampanii „Use only what you need” ("Wykorzystuj tyle, ile potrzebujesz") alarmują, że zbyt obfite podlewanie domowego ogródka nie tylko nie poprawia kondycji roślin, lecz jest zwykłym marnowaniem cennego surowca.
W kampanii wykorzystano standardowe billboardy oraz stojące na ulicy hydranty wielkości dorosłego człowieka, dwa razy większe niż normalnie ławki oraz automaty z prasą mają zwrócić uwagę na wykorzystywanie wody przekraczające rzeczywiste zapotrzebowanie człowieka.
Organizatorem akcji jest Denver Water, spółka wodna wykupiona przez mieszkańców, zajmująca się dystrybucją wody, nadzorowaniem jej stanu i edukacją obywateli. Celem całości działań jest zmniejszenie zużycia wody w nawiedzanym często przez susze i pożary rejonie Colorado z 22% (przeznaczanych na podlewanie ogródków) w 2006 r. do 20% w 2016 r.
Źródło: kampaniespoleczne.pl