Trwa projekt społeczny na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez gospodarstwa domowe pn. No CO2 zainicjowany 25 października ub. roku przez Tele 2.
Akcja ma pokazać zależności między proekologicznymi zachowaniami a oszczędnością. Oszczędzanie energii przynosi podwójną satysfakcję: przestajemy marnować pieniądze, a przy okazji robimy coś dobrego dla siebie i środowiska w którym żyjemy.
– Decydując się na kampanię No CO2, braliśmy pod uwagę spójność prowadzonych działań. Nasze produkty pozwalają minimalizować emisję dwutlenku węgla – np. szybkie łącza internetowe umożliwiają odbycie telekonferencji zamiast podróży samolotem, czy samochodem. A ponieważ TELE2 jest firmą pochodzącą ze Szwecji, eksponujemy wartości, które wiążą się z tym krajem: ekologia, prostota, funkcjonalność – dodaje Piotr Nesterowicz.
Kampania No CO2 jest przedsięwzięciem długoterminowym, uwzględniającym szereg działań skierowanych do pracowników, klientów TELE2 oraz szerokiej opinii publicznej. Kampania będzie przebiegać na kilku płaszczyznach: zdefiniowanie problemu, zwrócenie uwagi, zachęcenie do podejmowania działań poprzez eksponowanie przykładów.
25 października br. uruchomiona została strona internetowa kampanii www.noco2.pl, gdzie znajduje się m.in. eko-kalkulator, za pomocą którego każdy może sprawdzić ile CO2 emituje na co dzień i jak może to zmienić. Natomiast aplikacja “Wirtulany las” pozwala na wybranie i zasadzienie drzewa w wirtualnym świecie. Każde 10 drzewek zasadzonych za pomocą aplikacji flashowej w serwisie to 1 drzewo zasadzone w realnym świecie przez Tele 2 Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęła Fundacja Nasza Ziemia. Patronami są SGH Katedra Ekonomii Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz Newsweek Polska.
Źródło: www.tele2.pl