Czwarta edycja Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie – Barbakan 2009, rozpocznie się 23 kwietnia i potrwa do 24 maja br. Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, która jest pomysłodawcą i głównym organizatorem Festiwalu, postanowiła tym razem przybliżyć dokonania branży reklamowej poświęcone ochronie środowiska naturalnego i ekologii.
Głównym wydarzeniem Festiwalu będzie konkurs na projekt plakatu szerokoformatowego. Jego temat "Ważna jest każda kropla" związany jest z oszczędzaniem wody. Zadaniem uczestników będzie zaproponowanie plakatu, którego celem jest skłonienie Polaków do zwrócenia uwagi na ilość wykorzystywanej wody bieżącej w życiu codziennym oraz nakłonienia ich do zmiany swoich nawyków i przyzwyczajeń. Przesłanie powinno mieć charakter emocjonalny oraz wykorzystywać aspekty racjonalne.
Do konkursu zaproszeni są profesjonalni graficy, studenci oraz absolwenci wyższych szkół plastycznych. Wybrane w pierwszym etapie konkursu projekty plakatów pokazane zostaną na festiwalowej wystawie w krakowskim Barbakanie, której uroczyste otwarcie nastąpi 23 kwietnia.
Obok wspomnianych już wystaw zobaczyć będzie można również inne wystawy, m.in.: plakatów ze zbiorów muzeów archidiecezjalnych czy pocztówek reklamowych.
Źródło: www.igrz.org.pl