Jako konsument nie zgadzaj się na pakowanie żywych ryb w folię (bez wody duszą się i giną w męczarniach), na publiczne zabijanie ryb (powinno się ono odbywać poza wzrokiem klientów, przez osoby do tego przeszkolone), na przetrzymywanie i upychanie ryb w zbyt małych pojemnikach (rybom powinno się zapewnić odpowiednie warunki) – namawiają pomysłodawcy akcji „Jeszcze żywy KARP 2013”.

Ustawa o ochronie zwierząt obejmuje także ryby hodowlane. Należą do nich karpie – masowo i żywcem sprzedawane w Polsce w grudniu. W ramach kampanii „Jeszcze żywy KARP” Klub Gaja doprowadził do zmiany w Ustawie o ochronie zwierząt. W 2009 roku Sejm zmienił art. 2 Ustawy. Dzięki temu przyjęto, że ryby, tak jak wszystkie kręgowce odczuwają ból, strach i stres. Na tej podstawie przypadki niehumanitarnego traktowania karpi mogą być zgłaszane m.in. do inspekcji weterynaryjnej.

Działaj i reaguj, bo Ty także możesz pomóc karpiom:

  • jako konsument nie zgadzaj się na pakowanie żywych ryb w folię (bez wody duszą się i giną w męczarniach), na publiczne zabijanie ryb (powinno się ono odbywać poza wzrokiem klientów, przez osoby do tego przeszkolone), na przetrzymywanie i upychanie ryb w zbyt małych pojemnikach (rybom powinno się zapewnić odpowiednie warunki);
  • jako handlowiec nie ignoruj uwag konsumentów odnośnie warunków i sposobów sprzedaży karpi – bądź nowoczesny i otwarty!
  • jako nauczyciel/wychowawca/rodzic zainteresuj tematem młodszych, aby już w dzieciach kształtować pozytywne postawy wobec zwierząt. Buduj wspólnie z Klubem Gaja Pokolenie EkoXXI!

Klub Gaja zaprasza do udziału w 15. edycji kampanii „Jeszcze żywy KARP”, to nasza wspólna kampania – społeczna! Zachęcajmy Polaków do zmian postaw społecznych i kupowania karpia w płatach.

Co roku popierają nas tysiące Polaków i dołączają do nas nowe twarze. Teraz do grona ambasadorów humanitarnego traktowania karpi przyłączyli się aktorzy: Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz i Marek Kaliszuk. Nadal są nimi: Magdalena Różczka, Magdalena Popławka, Julia Pietrucha, Bartłomiej Topa, Daniel Wieleba oraz publicysta kulinarny Robert Makłowicz. Kreację przygotowała agencja reklamowa Clos Brothers.

Do kampanii włączają się też zwykli obywatele – mówi Jacek Bożek, prezes Klubu Gaja

Promuj kampanię i organizuj akcje informacyjne zgłoś się po kartki i ulotki kampanii, adres e-mail: [email protected] i podaj adres pocztowy, ulotki wysyłamy nieodpłatnie.

Zgłoś łamanie prawa lub zgłoś potrzebę kontroli jeśli byłeś świadkiem:

  •     pakowania żywych ryb do worków foliowych;
  •     transportowania żywych ryb w pojemnikach pozbawionych wody, w foliowych workach, w koszykach;
  •     przetrzymywania żywych ryb w pojemnikach pozbawionych wody lub posiadających jej znikomą ilość.

Ustawa o ochronie zwierząt obejmuje także ryby hodowlane. Należą do nich karpie – masowo i żywcem sprzedawane w Polsce w grudniu. W ramach kampanii „Jeszcze żywy KARP” Klub Gaja doprowadził do zmiany w Ustawie o ochronie zwierząt. W 2009 roku Sejm zmienił art. 2 Ustawy. Dzięki temu przyjęto, że ryby, tak jak wszystkie kręgowce odczuwają ból, strach i stres. Na tej podstawie przypadki niehumanitarnego traktowania karpi mogą być zgłaszane m.in. do inspekcji weterynaryjnej.

Więcej informacji na www.jeszczezywywkarp.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię