Zrzeszająca producentów tworzyw sztucznych, Fundacja PlasticsEurope Polska zachęca Polaków do segregowania odpadów. W tym celu rozpoczęła ogólnopolską społeczną kampanię billboardową pod hasłem ?Chroń klimat i środowisko. Segreguj odpady z tworzyw sztucznych ? odzyskuj materiał lub energię?.
Miesięczna kampania edukacyjna będzie realizowana na 400 nośnikach citylight Clear Channel Poland w 16 miastach Polski. Plakat promujący kampanię przedstawia żarówkę połączoną z torebką foliową, co symbolizuje główny przekaz kampanii mówiący, że wszystkie odpady z tworzyw sztucznych, nawet tak lekkie, jak torebka foliowa, mogą być powtórnie wykorzystane z korzyścią dla środowiska, jeśli tylko zostaną selektywnie zebrane. Grafice towarzyszy informacja: „Z jednej torebki foliowej odzyskasz energię na 10 minut świecenia 60 W żarówki”.
„Celem naszej akcji jest zachęcenie Polaków do segregacji odpadów. Chcemy uświadomić społeczeństwu, że tworzywa sztuczne są cennym materiałem do powtórnego wykorzystania, który nie powinien trafiać na wysypiska. Odpady z tworzyw sztucznych, poza możliwością ich powtórnego wykorzystania podczas recyklingu, stanowią doskonałe paliwo. Wykorzystane jako alternatywne źródło energii uczestniczą w procesie oszczędzania zasobów naturalnych. Troska o odpady z tworzyw sztucznych to element stylu życia, który promujemy” – mówi dr Grzegorz Rytko, dyrektor PlasticsEurope Polska.
Partnerami kampanii są Fundacja Nasza Ziemia i Clear Channel Poland.
Źródło: www.plasticseurope.pl