Jesteśmy mieszkańcami, którzy chcą żeby powietrze w Krakowie było bezpieczne dla zdrowia i życia ludzi! Celem naszej inicjatywy jest doprowadzenie jakości powietrza w Krakowie, w perspektywie kilkuletniej, do stanu zgodnego z prawem i bezpiecznego dla zdrowia mieszkańców Krakowa – mówią o sobie przedstawiciele Krakowskiego Alertu Smogowego społecznej inicjatywy na rzecz czystego powietrza w Małopolsce.

Krakowski Alarm Smogowy w ciągu kilku miesięcy doprowadził do nagłośnienia problemu krakowskiego powietrza na całą Europę. Z aktywistami "Alarmu" spotykali się już dziennikarze niemieckiego ZDF czy brytyjskiego BBC. Pod szyldem tej inicjatywy pojawiły się kampanie bilbordowe, happeningi, protesty i petycje. Sukces "Alarmu" oparty jest wyłącznie na dobrej woli kilku tysięcy mieszkańców.

Kampania rozpoczęła się w lutym 2013 r. Prowadzona była wtedy pod hasłami: „Kraków chce oddychać” oraz „No smoging, please”. W drugiej odsłonie wykorzystano prace młodych krakowskich artystów, które były graficzną prezentacją komentarzy mieszkańców miasta na temat problemu smogu. Działania mają informować mieszkańców Krakowa o korzyściach (zdrowotnych i finansowych) wynikających z wyeliminowania przyczyn powstawania smogu. Od niedawna w krakowskich oddziałach Cinema City przed każdym filmem emitowany jest najnowszy spot reklamowy Krakowskiego Alarmu Smogowego. Film powstał w ramach działalności pro bono, a Cinema City nie pobiera żadnych opłat za projekcję. Reklama dotrze do 50 tys. widzów.

Skarbnicą wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza w Małopolsce jest strona projektu – krakowskialarmsmogowy.pl – znajdują się tutaj m.in. informacje o źrodłach zanieczyszenia powietrza w Krakowie, wpływie smogu na ludzki organizm i propozycji rozwiązań.

Źródło: krakowskialarmsmogowy.pl,  www.marketing-news.pl, www.radiokrakow.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię