Trwa dziewiąta edycja wspierającego polskie szkoły programu edukacyjnego Tesco dla Szkół, dzięki któremu uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych mogą zdobyć dla swojej szkoły jedną z 30 nowoczesnych pracowni multimedialnych oraz setki nagród indywidualnych.

Wystarczy, że wezmą udział w pełnym zabawy ekologiczno-filmowym konkursie pod hasłem Tesco dla Szkół – „Ekorewolucja”, przeprowadzą w swojej okolicy małą ekorewolucję, a następnie przedstawią ją w formie krótkiego ekofilmiku, stworzonego jakimkolwiek urządzeniem, od komórki po kamerę. Tegoroczną edycję programu objęli patronatem honorowym Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Środowiska. Ekspertem konkursu jest Fundacja Nasza Ziemia.

Ekorewolucja, czyli aktywne działanie na rzecz ekologii, może być prosta i zyskowna jak wymiana w szkole żarówek na energooszczędne, ekologiczny flash mob w parku lub happening przekonujący sąsiadów do segregacji śmieci. Jej kształt zależy od pomysłowości dzieci, natomiast jak wielki odniosą sukces – od nas wszystkich. Organizator zaprasza do udziału w konkursie nie tylko szkoły z całej Polski, lecz również rodziców dzieci i ich sąsiadów, lokalne organizacje pozarządowe i władze lokalne, które mogą włączyć się w realizację lokalnych ekorewolucji, by pomóc najmłodszym zmieniać świat na lepsze oraz wygrać nowoczesny sprzęt multimedialny dla ich szkoły.

Udział w konkursie Tesco dla Szkół – „Ekorewolucja” to nie tylko szansa dla polskich szkół na zdobycie nowoczesnych pracowni multimedialnych, dzięki którym codzienna nauka stanie się ciekawsza, a przeładowane tornistry dzieci – lżejsze. To także  pełna zabawy lekcja ekologii, która pozwoli uczniom rozwinąć wiele cennych umiejętności i kompetencji. Po pierwsze, dbanie o środowisko naturalne kształtuje empatię i poczucie odpowiedzialności. Po drugie, dzięki atrakcyjnej formie zadania konkursowego, która wymaga pracy zespołowej, uczestnicy mają szansę nauczyć się współpracy w grupie i rozwinąć swoją kreatywność. Przede wszystkim zaś dzieci przekonają się, że to, o czym uczą się w szkole na lekcjach biologii czy geografii, dotyczy ich bezpośrednio. Zabawa, która zdaniem psychologów jest jednym z najlepszych sposobów nauki, to doskonały pomysł na ekologiczne uwrażliwienie dzieci.

Edukacja ekologiczna to najlepszy kapitał, jaki możemy przekazać przyszłym pokoleniom. – mówi Sławek Brzózek, wiceprezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia. Nie zostawimy im niestety naszej planety w idealnym stanie, dlatego powinniśmy wyposażyć je w praktyczną wiedzę, jak najlepiej o nią dbać. Konkurs Tesco dla Szkół „Ekorewolucja” to znakomita szansa, by dzieci i młodzież poznały zasady troski o środowisko w formie zabawy, tym skuteczniejszej, że uczestnicy konkursu będą samodzielnie wymyślali, jakie ekologiczne zmiany wprowadzić, by były jak najbardziej pożyteczne. To, czego nauczą się młodzi ekorewolucjoniści, będzie owocowało przez lata.

Setki szkół w całej Polsce, w tym 30 zeszłorocznych zwycięzców, już się przekonało, że warto dbać o środowisko. Jakie placówki do nich dołączą i które miejscowości zostaną największymi ogniskami ekorewolucji? Przekonamy się już tej jesieni!

Prace konkursowe należy przesyłać za pośrednictwem dostępnego na stronie formularza do 31 października 2011 r. Zwycięzców konkursu, tak jak w ubiegłym roku wyłonioną internauci w prowadzonym od 10 listopada do 9 grudnia ogólnopolskim głosowaniu na najciekawsze prace konkursowe.

Źródło: tescodlaszkol.pl

 

Ekorewolucja może być prosta i zyskowna jak wymiana w szkole żarówek na energooszczędne lub happening przekonujący sąsiadów do segregacji śmieci.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię