Najstarsza kampania Klubu Gaja będzie miała w tym roku kilka elementów i jeszcze więcej ambasadorów.

Do Magdaleny Różczki, Julii Pietruchy i Roberta Makłowicza dołączyli Magdalena Popławska i Bartłomiej Topa. Wszyscy namawiają do kupowania karpia z lodu (lub mrożonego). Taka forma sprzedaży jest bardziej humanitarna w stosunku do masowo sprzedawanych karpi. Klub Gaja wspierają także pisarka Olga Tokarczuk i dramatopisarz Artur Pałyga.

Od 1 grudnia dostępne będą bannery internetowe, kartki „karpiowe” z ambasadorami kampanii i naklejki z hasłem Nie kupuję żywych karpi! 

 
Do 8 grudnia zbierane są podpisy pod petycją do Głównego Lekarza Weterynarii w sprawie przestrzegania Ustawy o ochronie zwierząt i humanitarnego podejścia do masowo sprzedawanych w grudniu ryb. Jest już ponad 1,5 tys. podpisów. 
 
Jeśli popierasz akcję wejdź na: klubgaja.pl/zwierzeta/karpie/, wydrukuj petycję, złóż swój podpis, namów do tego innych i prześlij petycję do Klubu Gaja pocztą – na adres: Wilkowice  43-365,  ul. Parkowa 10, faxem  – na nr tel. 33 812 36 940  lub mailem na [email protected]
 
Wydarzenie medialne Klubu Gaja i zaproszonych gości odbędzie się przed gmachem Sejmu w Warszawie. Podobnie jak w ubiegłym roku, kartki Klubu Gaja w sprawie sprzedaży karpi rozdawać będzie m.in. Inspekcja Handlowa w Katowicach. Partnerem tegorocznej odsłony kampanii Jeszcze żywy KARP pod hasłem Lud lubi karpia, karp lubi lód jest agencja Clos Brothers, która opracowała kampanię pro publico bono. 
 
11 grudnia program z udziałem ambasadorów kampanii i Jacka Bożka z Klubu Gaja – wyemituje Radio TOK FM.
 
Tegoroczna kampania Jeszcze żywy KARP jest realizowana w ramach programu Ryby mają głos! Klub Gaja jest członkiem OCEAN2012 – międzynarodowej koalicji na rzecz reformy europejskiej Wspólnej Polityki Rybołówstwa. Jednym z kierunków reformy musi być zrównoważona i ekologicznie odpowiedzialna hodowla ryb – tzw. akwakultura. Stawy hodowlane w Polsce mają świetną wielowiekową tradycję. Są ostoją wielu gatunków. Nie mogą przekształcić się w przemysłowe ośrodki hodowli ryb – niebezpieczne dla środowiska naturalnego i dla konsumentów ryb hodowanych dla szybkich zysków.

Plakat edycji 2011

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię