W skład Drużyny wchodzą postaci reprezentujące żywioły: Aqua ? symbolizująca wodę, Art ? uosabiający ziemię, Air ? bohater związany z powietrzem oraz Alam ? wiewiórka, odnosząca się do flory i fauny. Postaci te będzie można wkrótce spotkać na ulicach miasta, którego mieszkańcy najwięcej razy ?zakręcą? wirtualny kurek na stronie projektu.
Zadaniem kampanii Zakręć kran jest zachęcenie internautów do podejmowania w życiu codziennym decyzji, które ograniczą szkodliwy wpływ działań człowieka na środowisko naturalne, m.in. do efektywnego wykorzystywania zasobów oraz właściwego korzystania z urządzeń. Projektowi została dedykowana specjalna strona internetowa www.zakreckran.pl. Dodatkowym punktem komunikacji jest portal społecznościowy Facebook, na którym uruchomiony został profil Drużyny AAA+.
– Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej to doskonała okazja, aby poruszyć kwestie związane z racjonalizacją korzystania z zasobów naturalnych. Promując te zagadnienia, chcemy mówić prostym językiem, aby trafić również do młodszych odbiorców. Chcemy przekonać wszystkich Polaków, że bycie ekologicznym jest trendy i się opłaca a poruszane podczas Prezydencji tematy mogą mieć wpływ na życie każdego z nas – mówi Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej
z Ministerstwa Środowiska.
Projekt finansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Strona projektu: www.zakreckran.pl