Taki tytuł nosi kampania edukacyjno-informacyjna z zakresu ochrony środowiska dla mieszkańców województwa łódzkiego. Jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem odpadów oraz podniesienie świadomości ludzi w zakresie ochrony środowiska, głównie recyklingu oraz gospodarowania odpadami.
Kampania ma za zadanie promować zmniejszanie objętości odpadów oraz edukować, jak prowadzić świadomy recykling, jak segregować i jak postępować z odpadami, by zajmowały mniej miejsca.
Gospodarstwa domowe generują coraz więcej odpadów. Niemalże każdy produkt spożywczy pozostawia po sobie jednorazowe opakowanie, które trafia do kosza, a produktem najczęściej wypychającym nasze worki na śmieci są butelki PET. Z każdym rokiem zużywamy coraz więcej opakowań, w tym butelek PET. Napoje w opakowaniach PET są najchętniej używane w naszych domach, szkołach i w pracy. Rynek opakowań w Polsce i na świecie stale się rozwija, pojawia się coraz więcej atrakcyjnych, ale zbędnych opakowań. Stale wzrasta ilość odpadów komunalnych w przeliczeniu na 1 mieszkańca, przez co zwiększa się ich objętość. Rocznie zużywa się ok. 120 mln ton butelek PET i co rok jest ich o 5% więcej. Każdego roku statystyczny Polak wyrzuca ok. 3 kg butelek PET.
Kampania kładzie nacisk na promocję dobrych praktyk – zgniatanie odpadów, zwłaszcza butelek, opakowań kartonowych i puszek, a przez to redukowanie ich objętości. Ponadto, kampania ma motywować do zachowań proekologicznych.
Idea recyklingu jest promowana w mediach, na billboardach i innych nośnikach miejskich tj. citylighty, autobusy, oraz podczas masowej imprezy integracyjnej "Zgnieć i zjedź", która odbędzie się 27 stycznia na stoku narciarskim Góra Kamieńsk. Prowadzone będą także działania PR oraz niekonwencjonalne metody promocji tj. "Flash-Moby".
Strona projektu: www.zgniecbutelke.pl