6 tysięcy sadzonek iglaków i ponad milion zielonych punktów Clubcard czeka na klientów, którzy w najbliższy weekend wezmą udział w ekologicznej akcji Tesco i Carlsberg Polska. W wybranych sklepach Tesco, od 10.00 do 18.00 w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Częstochowie odbędzie się zbiórka opakowań szklanych.

W zamian za przyniesienie 5 opakowań szklanych klienci otrzymają sadzonkę rośliny doniczkowej lub kupon na 100 zielonych punktów Clubcard.

Patronat nad akcją objęła KOBA, Organizacja Odzysku, która odpowiada za proekologiczne przetworzenie szkła zebranego podczas EKOAkcji Szkła Segregacji. Celem – tego po raz drugi organizowanego przedsięwzięcia Carlsberg Polska i Tesco – jest budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu.

Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak np. butelki po piwie czy słoiki, w najbliższy weekend, 14 i 15 maja – w ramach obchodzonego w tym tygodniu Dnia Bez Śmiecenia, może je przynieść do sklepów Tesco objętych akcją – w Krakowie, Szczecinie, Warszawie, Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu i Częstochowie. W specjalnie oznakowanych miejscach na parkingach sklepów będą wydawane do wyboru – sadzonki roślin ogrodowych lub kupony na 100 zielonych punktów Clubcard w zamian za przyniesionych 5 opakowań szklanych.

Celem naszej wspólnej akcji jest przede wszystkim popularyzacja selektywnej zbiórki surowców wtórnych wśród naszych klientów. Tesco od lat pomaga Klientom żyć w sposób przyjazny środowisku- przekładać hasła ekologiczne na codzienne działania. Ubiegłoroczna  edycja EKOAkcji – Szkła Segregacji pokazała, że nasi klienci bardzo chętnie włączają się w tego rodzaju inicjatywy. W tym roku chcemy ją kontynuować, wzbogacając przy tym o możliwość otrzymania 100 zielonych punktów Clubcard, promujących proekologiczną postawę w ramach naszego programu lojalnościowego – zachęca Łukasz Kędzior, organizator akcji z ramienia Tesco Polska.

Konsekwentnie rozwijana od lat polityka ekologiczna jest jednym z najważniejszych filarów działalności Carlsberg Polska, dlatego też czujemy szczególną powinność edukowania naszego konsumenta i wyjaśniania, co należy czynić z bezzwrotną butelką po wypiciu trunku. Jedynym sprawdzonym sposobem na ograniczenie wpływu na środowisko naturalne jest recykling opakowań szklanych, który oszczędza zużycie energii i zapobiega gromadzeniu odpadów. Duży odzew społeczny – podczas pierwszej edycji tej akcji – potwierdził potrzebę jej kontynuowania wśród naszych konsumentów, dlatego w tym roku postanowiliśmy zwiększyć jej zasięg – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

To bardzo dobra inicjatywa, dlatego z przyjemnością po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Połączenie sił obu firm i organizowanie wspólnej akcji edukacyjnej pozwala zwiększyć dotarcie do konsumentów z przekazem, jak należy postępować z opakowaniami szklanymi, jak przetwarzać butelki bezzwrotne, tak, by zadbać o nasze środowisko naturalne. Jestem przekonany, że tego rodzaju akcje przyczyniają się do wzrostu świadomości ekologicznej wśród polskich konsumentów– mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor ds. Handlowych w KOBA, Organizacji Odzysku.

Komunikacja odbywa się w sklepach objętych ekologiczną akcją za pomocą spotu, plakatów i ulotek, zawierających treści edukacyjne o korzyściach płynących z recyklingu i segregacji odpadów – w trosce o środowisko naturalne.

Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy Tesco:
Szczecin (ul. Milczyńska 17/27),
Kraków (Kapelanka 54 i ul. Wielicka 259),
Wrocław (ul. Długa 37/43 i Bielany Wrocławskie, ul. Czekoladowa 11), 
Włocławek (ul. Kruszyńska 17/27),
Warszawa (Al. KEN 14, ul. Fieldorfa 41, ul. Górczewska 212/226),
Łódź (ul. Pojezierska 98),   
Częstochowa  (ul. Drogowców 43),
Poznań (ul. Serbska 7).

W zamian za przyniesienie 5 opakowań szklanych klienci otrzymają sadzonkę rośliny doniczkowej lub kupon na 100 zielonych punktów Clubcard. / Fot. www.sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię