Już nie tylko pod Połoniny, ale także w kierunku Beskidu Niskiego, wzdłuż granicy polsko-słowackiej jedzie słynna Bieszczadzka Kolejka Leśna. Dotychczasowa trasa Przysłup – Wola Michowa została wydłużona o wyremontowany, czterokilometrowy odcinek Wola Michowa – Smolnik i liczy obecnie 33 km. W planach jest wydłużenie trasy wąskotorówki aż do Łupkowa.

Od 1 lipca kolejka kursuje do Smolnika. W zwiazku z tym tradycyjna trasa do Woli Michowej (sobota-niedziela w lipcu i sierpniu, oraz na zamówienie) zostaje wydłużona o 3 km i będzie kończyć sie przystankiem na trójkącie w Smolniku. Łącznie cały przejazd będzie trwał w jedną stronę   1 godz.40 min, następnie 30 min. postoju i powrót do stacji Majdan.

Będzie to więc długi, ale niezwykle malowniczy kurs. Wydłużenie trasy kursowania Bieszczadzkiej Kolejki o kolejne nowe kilometry  to ważne przedsięwzięcie, w którym Fundacja realizuje swoje statutowe cele ratując zabytkowe torowisko przed dalszym niszczeniem.

W latach 90. całkowicie zaniechano eksploatacji kolejki, której historia sięga 1890 roku. Kilka lat temu jej działalność reaktywowano dzięki Fundacji Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej w Cisnej, która wciąż sprawuje pieczę nad jedną z największych turystycznych atrakcji Podkarpacia.
 
Źródło: www.kolejka.bieszczady.pl
 
 
 

 

Bieszczadzka Kolejka Leśna w Cisnej to jedna z największych turystycznych atrakcji Podkarpacia. / Fot. kolejka.bieszczady.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię