To w ramach kampanii ?Piękny Wschód. Odkryj jak to blisko? prowadzonej od początku wakacji przez Polską Organizację Turystyczną. Promocja walorów regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach.

Każdemu z nich (warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, podkarpackie oraz świętokrzyskie) poświęcono także osobny spot reklamowy.

Walory Polski wschodniej są przedstawione jako atrakcyjne zarówno dla osób młodych, nastawionych na aktywny wypoczynek, jak i dla dojrzałych, szukających ciszy i wytchnienia od codziennego zgiełku. Kampania promuje tradycyjną kuchnię, zabytki oraz atrakcje krajoznawcze, charakterystyczne dla poszczególnych województw. W kreacji położony jest nacisk na wielokulturowość regionu.

Akcja promocyjna przeprowadzana jest w kilku etapach. Pierwszym było uruchomienie w lipcu b.r. strony internetowej PieknyWschód.pl, na której to można m.in. obejrzeć spoty reklamujące poszczególne województwa. Kolejny etap, obejmujący reklamę w prasie, radiu i internecie, potrwa do końca sierpnia. We wrześniu rozpocznie się emisja spotów telewizyjnych. Towarzyszyć im będą plakaty oraz inne działania marketingowe (m.in. imprezy masowe), zachęcające do skorzystania jesienią i zimą z oferty turystycznej w tym regionie.

Ostatni etap, zaplanowany na rok 2012 skierowany jest do turystów zza granicy, głównie do mieszkańców Niemiec i Ukrainy. Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki podkreśliła na jednej z konferencji prasowych, że „najpierw sami musimy odkryć piękno Polski wschodniej, żeby potem być ambasadorami tych terenów na rynkach zagranicznych”.

Budżet projektu to kwota 23.944.117,68 PLN (na okres styczeń 2010 r. – październik 2012 r.). Dotacja pochodzi z Funduszu Europejskiego Rozwoju Regionalnego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię