Podczas Festiwalu Sonisphere, którego gwiazdą był Iron Maiden, odbyła się ekologiczna akcja edukacyjna, której celem było zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania terenów bliskich zamieszkania, a szczególnie ? zielonych, rekreacyjnych, z jednoczesnym uświadamianiem uczestników imprezy, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Podczas Festiwalu zebrano łącznie około 40 tys. plastikowych kubków.
Podczas Festiwalu Sonisphere pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych, w zamian otrzymując – w specjalnej EKOStrefie – gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej i latarki na baterie słoneczne. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajęła się lokalna firma recyklingowa.
Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
Akcja cieszyła się dużym powodzeniem wśród uczestników Festiwalu. Fani ciężkich brzmień z równym zapałem oddawali się muzycznej zabawie, jak i sprzątaniu kubków, tworząc z nich niejednokrotnie imponujących rozmiarów formy. Dużą satysfakcję budziło podejście wielu młodych osób, które spontanicznie przynosiły pojedyncze kubki do EKOstrefy, nie oczekując w zamian gadżetów. Ich argumentacja, iż faktycznie trudno im się zgodzić na zaśmiecanie terenów wypoczynkowych świadczy o coraz większej wrażliwości. Dla nas stanowi jednocześnie dowód na to, że tego rodzaju inicjatywy, podnoszące świadomość ekologiczną naszych konsumentów są potrzebne i należy je kontynuować – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Z zadowoleniem obserwowaliśmy efekt naszej wspólnej akcji – `Segreguj koncertowo. Daj śmieciom kosza`. Uczestnicy Festiwalu świetnie zareagowali na tę inicjatywę. Śmiało możemy stwierdzić, iż był to prawdopodobnie najczystszy Festiwal z organizowanych dotychczas przez nas. Wierzymy, że połączenie zabawy z edukacją przynosi największe korzyści, dlatego z przyjemnością będziemy się włączać w tego rodzaju inicjatywy. – zapewnia Kajetan Wilkoszewski, reprezentujący agencję Live Nation, organizatora Festiwalu Sonisphere.
Organizatorem akcji była firma Carlsberg Polska, a partnerami – Organizacja Odzysku – KOBA oraz agencja Live Nation, organizator imprezy.