Pierwsze trzy dni kwietnia w Targach Kielce upłynęły pod znakiem debiutujących targów EcoFamily. Swoje oferty zaprezentowało 110 firm m.in. z Polski, Litwy i Austrii. Targi zwiedziło ponad 8 tys. zainteresowanych.
Wystawcy spotkali się, by wymienić poglądy, podzielić się wiedzą z zakresu ekologii i poznać przedstawicieli rynku produktów ekologicznych. Organiztorzy EcoFamily mieli na celu prezentację firm, organizacji, inicjatyw społecznych, wspierających zdrowy styl życia dzieci i dorosłych. Poprawa każdego aspektu środowiska domowego, świadoma konsumpcja, wychowanie zdrowych dzieci w bezpiecznym, naturalnym, niezanieczyszczonym otoczeniu są od dawna priorytetem dla wielu rodzin na świecie i stają się coraz popularniejsze w Polsce.
Świadczy o tym rozwój takich branż jak żywność ekologiczna czy kosmetyki ekologiczne. Powstaje ruch na rzecz ekologii w rodzinie wspierany przez przedstawicieli mediów, portale internetowe, organizacje. Dzięki nim rośnie świadomość ekologiczna społeczeństwa poszukującego zdrowych, naturalnych produktów i usług posiadających certyfikaty przyjaznych dla konsumenta i środowiska.
Targi EcoFamily nie mogłyby się odbyć bez przeprowadzenia akcji, konkursów i seminariów. W niedziele (3 kwietnia) odbył się otwarty konkurs dla wszystkich mieszkańców naszego regionu. Konkurs Eko Moda organizowany był dla kreatywnych osób w każdym wieku. Wystarczyło przynieść do Targów Kielce stworzone przez siebie części garderoby damskiej, męskiej, dziecięcej czy biżuterię. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było wykonanie zgłaszanych do niego modeli w 100% z surowców wtórnych. Fundatorem nagród w konkursie była firma biorąca udział w targach, która prezentowała znaną markę Pat&Rub, autorskiej linii kosmetyków, której właścicielem jest Kinga Rusin. Wśród konkursów cieszących się ogromnym zainteresowaniem okazał się Ogólnopolski Konkursu Twórczego Recyklingu I CAN na ponowne najciekawsze zużycie puszek po napojach. W czasie targów odbyła się również akcja Recykling daje owoce, gdzie w zamian za zużyte elektrograty i baterie zainteresowani dostawali owoce i nasionka kwiatków.
W czasie targów odbyło się również dwudniowe seminarium dla producentów, dystrybutorów i wszystkich zainteresowanych żywnością ekologiczną, produktami naturalnymi i tradycyjnymi, aspektami certyfikacji i promocji.