Wychowankowie (5-6 lat) i uczniowie (klasy I-III) placówek wezmą udział w warsztatach dotyczących segregacji odpadów i recyklingu, oszczędzania energii i ochrony wody. Poprzez m.in. gry, zabawy, ćwiczenia, pogadanki i dyskusje uczestnicy warsztatów poznają nowe słowa oraz dowiedzą się m.in. dlaczego należy segregować śmieci, jak i do czego można wykorzystać np. rolkę, butelkę plastikową czy słoik, jakie są sposoby oszczędzania energii i wody.

Fundacja Fundusz Partnerstwa przeprowadzi dla krakowskich przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych warsztaty nt. segregacji odpadów i recyklingu, oszczędzania energii i ochrony wody. Pierwsze zajęcia odbędą się już w listopadzie. Fundacja Fundusz Partnerstwa w sierpniu tego roku rozpoczęła realizację projektu "Eko platforma działań edukacyjnych". Jest on skierowany do  samorządowych przedszkoli i szkół podstawowych z Krakowa.  Do projektu zakwalifikowało się przedszkole nr 33, 94 oraz 151. Wśród szkół znalazły się szkoły podstawowe nr 86, 92 i 126.

Po każdym warsztacie przedszkolaki i uczniowie, pod opieką i z pomocą wychowawcy i nauczyciela, będą mieli za zadanie zrealizować nietypowe, funkcjonalne i kreatywne wydarzenie ekologiczne np.  gazetkę eko, biżuterię ekologiczną, eko talerz, eko przedstawienie.

Wszystkie tego typu przedsięwzięcia wezmą udział w konkursie projektowym „Ja – Ty – My i ekologia”,  w którym za zajęcie pierwszego miejsca można otrzymać kosze do segregacji, za drugie miejsce dydaktyczne gry planszowe, natomiast nagrodą za trzecie miejsce będzie ekologiczna gra planszowa.  Dla podopiecznych przedszkoli i szkół podstawowych projekt zakończy się wycieczką edukacyjną, w ramach której, metodą Questu poznają dziedzictwo przyrodnicze krakowskich obszarów chronionych programem Natura 2000, w tym Łąk Nowohuckich.

W sumie w projekcie weźmie udział 75 przedszkolaków i 76 uczniów szkół podstawowych. W ramach "Eko platformy działań edukacyjnych" są przewidziane również działania skierowane do wychowawców i nauczycieli. Jednym z nich jest konkurs na scenariusze zajęć poruszające temat segregacji i recyklingu, oszczędzania energii lub ochrony wody. Najbardziej kreatywny i innowacyjny pod względem merytorycznym i metodycznym scenariusz zostanie nagrodzony walizką ekobadacza, pozostałe – ekologiczno-przyrodniczymi grami planszowymi. Nadesłane na konkurs scenariusze zostaną zawarte w publikacji, która zostanie zamieszczona na stronie Funduszu Partnerstwa, jak również rozesłana do placówek w Krakowie.

Drugim działaniem dla kadry nauczycielskiej będzie szkolenie z atrakcyjnych i skutecznych metod edukacyjnych, z ekologii w życiu codziennym na przykładzie umiejętnego gospodarowania odpadami, energią i wodą oraz z prowadzenia zdrowego stylu życia. Dzięki udziałowi w projekcie wśród przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych, ale także wychowawców i nauczycieli wzrośnie nie tylko świadomość ekologiczna, ale i wrażliwość ekologiczna.

Projekt, który ma również na celu  propagowanie postaw proekologicznych i wyuczenia dobrych nawyków środowiskowych oraz  pobudzenie kreatywności i wyobraźni twórczej, potrwa do 30 czerwca 2014 roku. „Eko platforma działań edukacyjnych” został dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie w ramach konkursu na zadania nieinwestycyjne z zakresu edukacji ekologicznej w województwie małopolskim w 2013 roku.   
 

Dzięki udziałowi w projekcie wśród przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych wzrośnie wrażliwość ekologiczna. / Fot. www.sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię