W wiślańskim Centrum Edukacji Ekologicznej, edukacja po czasie pandemii wróciła już na „normalne” tory. Zainteresowanie szkół i przedszkoli taką formą zajęć jest ogromne, a uczniowie biorący w nich udział wykazują się dużym zaangażowaniem i kreatywnością. 

Energię i chęć zdobywania wiedzy w zakresie ochrony środowiska, dało się odczuć podczas cyklu warsztatów ekologicznych, prowadzonych 9 czerwca 2021 r., przez Dział Edukacji Ekologicznej firmy Abrys. W ramach warsztatów dotyczących minimalizacji ilości wytwarzanych odpadów uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, czym jest zasada 5R, jakie działania można podjąć aby produkować mniej śmieci w gospodarstwach domowych,  a także w jaki sposób z myślą o środowisku robić zakupy  i czy rzeczywiście zawsze trzeba kupować nowe produkty. Warsztaty zakończyły się wykonaniem „Bibelotów na gałęzi”. 

Z kolei w ramach tematyki związanej z wytwarzaniem energii, odnawialnymi źródłami energii, efektywnością energetyczną i sposobami na ochronę klimatu, uczniowie zapoznali się z działaniem zestawu odnawialnych źródeł energii, biorąc aktywny udział w sprawdzaniu różnych możliwości wytwarzania, wykorzystania i magazynowania energii. 

Dla uczniów klas ósmych przygotowano z kolei warsztaty „Recyklingowy start-uper”. W ich ramach zaprezentowano start-upy, których funkcjonowanie opierało się na innowacyjnych rozwiązaniach dotyczących zagospodarowania odpadów i recyklingu. Po części wprowadzającej, uczniowie zostali poproszeni o rozwiązanie kilku problemów środowiskowych, wymyślając innowacyjne sposoby, metody i produkty. Uczniowie bardzo kreatywnie i z dużym zaangażowaniem podeszli do rozwiązania globalnych problemów, czego efektem są ich nowatorskie pomysły. Wśród propozycji znalazł się m.in. statek pasażerski, zasilany energią z odpadów, tworzących Wielką Pacyficzną Plamę Śmieci, automat na zużyte maseczki jednorazowe, a także system odbioru bioodpadów w systemie „na telefon”. 

Młodzież licealna wzięła udział w warsztatach „Zrównoważony rozwój w biznesie”. W części wprowadzającej poznali oni pojęcie „zrównoważony rozwój”, podstawowe akty prawne, regulujące korzystanie ze środowiska, koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, ekoinnowacji, a także ekoetykietowania. Wszystko to poparte było konkretnymi przykładami i wizualizacjami. Warsztaty zakończyła praca grupowa uczniów, polegająca na stworzeniu koncepcji „ekologicznego” biznesu. Wśród propozycji młodzieży znalazła się z kolei m.in. ekologiczna wypożyczalnia sprzętu gameingowego, firma budowlana, oferująca budowę domów z materiałów odpadowych, a także firma kosmetyczna, oferująca przyjazne dla środowiska szampony do włosów, sprzedawane w opakowaniach pochodzących z recyklingu. 

Podczas warsztatów widać było ogromną potrzebę realizacji wspólnych projektów edukacyjnych, a także duże zaangażowanie i kreatywność. Widać, że w obecnych na warsztatach młodych ludziach jest zrozumienie potrzeb dotyczących ochrony środowiska i chęć do zmian. Ten potencjał musi zostać wykorzystany. 

GALERIA ZDJĘĆ

Archiwum: Abrys

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię