W Polsce świeci około 240 mln żarówek. Tylko niewielki procent z nich to świetlówki kompaktowe. Tymczasem wymiana oświetlenia na energooszczędne to jeden z najprostszych sposobów na ograniczenie emisji dwutlenku węgla, jak również na zaoszczędzenie pieniędzy. Uświadomienie tej prawdy jest celem programu Re-Generacja.

Re-Generacja to zainaugurowana ostatnio nowa kampania Greenpeace, która ma przekonać Polaków, władze samorządowe oraz polityków do wymiany tradycyjnych żarówek na energooszczędne.

W ramach projektu, aktywiści Greenpeace w 8 największych miastach Polski będą namawiać do  wymiany oświetlenia. Wraz z rozpoczęciem kampanii ruszyła specjalna strona internetowa, na której dzięki specjalnemu licznikowi, każdy może przekonać się jak duże oszczędności finansowe jest w stanie wygenerować, wymieniając choćby jedną żarówkę.

Organizatorzy akcji namawiają Polaków, by stare żarówki, które ponad 90% energii marnują w postaci ciepła zamienili na nowoczesne świetlówki, pobierające pięciokrotnie mniej energii.

Założeniem organizatorów jest wymiana 10 tys. żarówek na świetlówki. Do wymiany żarówek na świetlówki przekonują odbiorców za pomocą strony internetowej, stoisk informacyjnych i innych wydarzeń, które mają zachęcić indywidualnych użytkowników do zmiany oświetlenia w swoich domach. Po drugie, zadaniem organizatorów jest przekonanie lokalnych władz w 9 miastach Polski do wymiany oświetlenia w urzędach miejskich na energooszczędne i podpisanie deklaracji, że wymiana zostanie dokonana do końca roku 2009. 

Źródło: www.wkrecswietlowke.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię