Woda jest substancją niezbędną do życia. To makroskładnik ? związek budulcowy, idealny rozpuszczalnik umożliwiający prawidłowy przebieg wszystkich procesów życiowych. Wszystkie składniki odżywcze pobierane z pokarmów są wchłaniane i transportowane właśnie z jej udziałem. Dzieci powinny pić wodę każdego dnia, ponieważ jest ona najbardziej naturalnym płynem, nie zawiera cukru, a tym samym zbędnych kalorii, nie zaburza apetytu ani upodobań smakowych.

W październiku do ponad 1000 przedszkoli z całej Polski trafiły zestawy edukacyjne wprowadzające najmłodszych w świat wody. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznać zasady zdrowego życia, poszerzyć swoją wiedzę o roli wody w otaczającym świecie oraz poznać jej właściwości, zastosowania  i sposoby oszczędzania. 

Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” ma na celu kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Jak twierdzą niezależni eksperci wczesne dzieciństwo jest okresem, w którym najłatwiej nauczyć dziecko przestrzegania właściwych zachowań żywieniowych. Z tego powodu akcja edukacyjna, odbywająca się w ramach kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!” została zaadresowana właśnie do dzieci w wieku przedszkolnym i ich wychowawców, a także rodziców i opiekunów.

Poprzez kampanię chcemy zachęcać dzieci do picia wody, promujemy zdrowy tryb życia, kładąc nacisk na prawidłowe odżywianie oraz aktywność fizyczną,
a także postawy proekologiczne
– mówi Monika Piekarska, przedstawicielka firmy Żywiec Zdrój, organizatora kampanii „Mamo, tato, wolę wodę!”.

W pakietach, które trafiły do przedszkoli znajdują się materiały edukacyjne opracowane przy udziale specjalistów z zakresu żywienia, pedagogów, psychologów, a także fizyka  i ekologa. W skład zestawów wchodzą m.in. poradnik dla wychowawców, atrakcyjne zeszyty ćwiczeń dla dzieci oraz tablice i pomoce dydaktyczne – pacynki z sympatycznym bohaterem kampanii oraz płyty CD z piosenką Zdrojka. Materiały edukacyjne opierają się na metodach warsztatowych wykorzystujących twórcze myślenie, pozwalających  na trenowanie pamięci i wyobraźni.

Scenariusze zajęć zostały opracowane tak, aby przekazać dzieciom praktyczną wiedzę  w atrakcyjny, ciekawy sposób, dzięki czemu udział w nich stanie się nie tylko okazją  do poszerzenia horyzontów, ale także świetnej zabawy w gronie rówieśników. Zestawy edukacyjne trafią do blisko 150 tysięcy dzieci z blisko 370 miejscowości w całej Polsce. Materiały dystrybuowane w ramach kampanii są także dostępne na stronie internetowej www.wolewode.pl.

Według norm opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia przedszkolak powinien wypijać dziennie  ok. 6 szklanek płynów (czyli blisko 1,5 litra). Jest to szczególnie ważne zwłaszcza, kiedy dziecko jest bardzo aktywne – chętnie się bawi, skacze, biega lub gdy jest gorąco. Objawy takie jak zaburzenia koncentracji, suchość ust, ból głowy czy zmęczenie mogą świadczyć o tym, że Twoje dziecko jest odwodnione.

Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” została zainicjowana przez Żywiec Zdrój w 2009 roku. Jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Podobnie jak w poprzednich latach patronami merytorycznymi akcji są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Patronem honorowym kampanii jest Ministerstwo Edukacji Narodowej.

 

Poza działaniami w przedszkolach w wybranych lokalizacjach w Polsce zostaną zorganizowane Wodne Dni ze Zdrojkiem ? sympatycznym bohaterem akcji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię