2 kwietnia ruszyła VII edycja programu ?Czas na las?. Po raz pierwszy w ramach programu na terenie Wielkopolski zostanie posadzonych 42 tys. młodych drzew. Projekt ?Czas na las? jest realizowany przez Fundację Aeris Futuro i umożliwia firmom, instytucjom oraz osobom prywatnym działania na rzecz środowiska i neutralizację emisji Co2 poprzez sadzenie drzew.

Z możliwości tej skorzystały firmy Mattel Poland oraz TIM Film Studio w związku z wprowadzeniem nowej linii zabawek – bohaterów najnowszego filmu pt. "Barbie* przedstawia Calineczkę". Laleczka i film są pierwszymi tak ekologicznymi produktami tych firm. Barbie zostaje przeniesiona do współczesnego świata, w którym musi walczyć w obronie przyrody. Co więcej wszystkie opakowania zabawek z linii filmowej zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić segregację odpadów. Ponadto, za każdą sprzedaną główną bohaterkę najnowszego filmu o Barbie* sfinansuje sadzenie 1 drzewka w ramach projektu Czas na las – mówi Przemysław Rosa z firmy Mattel.

Partnerem VII edycji projektu „Czas na las” jest Wielkopolski Park Narodowy. Celem zalesienia jest ochrona sąsiadującego Jeziora Góreckiego, obszaru ochrony ścisłej, poprzez stworzenie naturalnej bariery przed zanieczyszczeniami spowodowanymi intensywnym rolnictwem oraz przeciwdziałanie pustynnieniu Wielkopolski, czego przyczyną są coraz bardziej dotkliwe zmiany klimatu.

Projekt sadzenia drzew na celu o ochronę środowiska naturalnego oraz integrację i aktywizację społeczną na rzecz zrównoważonego rozwoju. W sumie we wiosennej edycji Fundacja Aeris Futuro planuje posadzenie 100 tys. sadzonek w różnych regionach Polski.

Źródło: www.aeris.eko.org.pl

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię